Nowe rozwiązania z zakresu analizy i zarządzania danymi obsługiwane są przez pionierską platformę Predix

GE stworzyło 14 nowych technologii w ramach pakietu Industrial Internet Predictivity. Dzięki nim globalne branże przemysłu będą mogły zminimalizować nieplanowane przestoje maszyn, zwiększyć produktywność, dokonywać przeglądów prewencyjnych, obniżyć koszty paliwa i ograniczyć emisje. Rozwiązania GE będą obsługiwane przez Predix, pierwszą przemysłową platformę, która umożliwi ustandaryzowaną i bezpieczną interakcję maszyn, ludzi i big data. GE rozwija ekosystem wraz z nowymi partnerami, między innymi AT&T, Cisco i Intelem. Pomogą oni firmie zwiększyć potencjał urządzeń w zakresie przewodowego i bezprzewodowego transferu danych.

 – Przemysł generuje ogromne ilości danych. Są one kluczowe z punktu widzenia jego działalności i mają niesłychanie złożoną strukturę. Naszym największym wyzwaniem i zarazem szansą jest bezpieczne zarządzanie tymi danymi i ich analizowanie z korzyścią dla naszych klientów i całego społeczeństwa. Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nam zawczasu reagować na ewentualne problemy, wyposażamy nasze produkty w czujniki, które nieustannie monitorują ich pracę. W ten sposób nasi klienci uzyskają wzrost produktywności i będą w stanie wyeliminować nieplanowane przestoje. Dzięki monitorowaniu, przewidywaniu i korekcie pracy urządzeń, Internet przemysłowy pozwoli liniom lotniczym, kolejom i elektrowniom osiągnąć optymalną wydajność – powiedział Jeff Immelt, prezes i CEO GE.

GE oferuje swoim klientom już w sumie 24 rozwiązań z pakietu Predictivity, w tym 14 produktów wprowadzonych w tym miesiącu. Umożliwiają one optymalizację zasobów i operacji, dostarczając bardziej elastycznych rozwiązań dla urządzeń i procesów operacyjnych. Dzięki temu działają one w sposób bardziej wydajny, konsumują mniej paliwa, ich serwis odbywa się z optymalną efektywnością, a nieplanowane przestoje są minimalizowane.

Już w zeszłym roku klienci zanotowali zwiększoną wydajność swoich zasobów. Dla przykładu: z oprogramowania GE korzysta Szpital Episkopalny pod wezwaniem Św. Łukasza.  Zarządzając w ten sposób danymi pacjentów i sprzętu, placówka zmniejszyła czas przygotowywania łóżek o 51 minut, ograniczając tym samym czas oczekiwania pacjentów na przyjęcie. GOL Airlines również korzysta już z oprogramowania GE – monitoruje, analizuje i dostosowuje trasy lotu i zużycie paliwa. Firma przewiduje, że w ciągu najbliższych 5 lat zaoszczędzi 90 milionów dolarów.

Pierwsze dziesięć produktów wprowadzonych w zeszłym roku przyniosło w tym roku zyski rzędu 290 milionów dolarów, złożono już kolejne zamówienia warte 400 milionów dolarów. 14 nowych technologii GE znalazło już 14 klientów. W ogłoszonej w tym miesiącu ofercie znajdują się:

Optymalizacja zasobów:

  • The Drilling iBox System (Oil & Gas) 
  • ReliabilityMax (Oil & Gas)
  • Field 360 (Oil & Gas)
  • System 1 Evolution (Oil & Gas)
  • LifeMax* Advantage (Power & Water)
  • PowerUp (Power & Water)
  • RailConnect 360 Monitoring and Diagnostics (Transportation)

Optymalizacja operacji:

  • Non-destructive Testing Remote Collaboration (Oil & Gas)
  • HoF SimSuite (Healthcare)
  • Cloud Imaging (Healthcare)
  • Grid IQ™ Insight (Energy Management)
  • Proficy MaxxMine (Energy Management)
  • Flight Efficiency Services (Aviation)
  • ShipperConnect (transportation)

Źródło: GE