PGE Dystrybucja prowadzi w Łodzi wymianę liczników energii elektrycznej na urządzenia umożliwiające zdalny odczyt. Problem w tym, że ze względu na pośpiech firma zrobiła to bez wiedzy klientów – donosi Polska Dziennik Łódzki.

Według relacji dziennika klienci są informowani o wymianie licznika i kontroli stanu poprzedniego urządzenia dopiero po fakcie.

– Zgodnie z przepisami wymianę można przeprowadzić po uprzedniej kontroli stanu urządzenia w obecności odbiorcy, który ma prawo do zgłoszenie swoich zastrzeżeń do protokołu pokontrolnego – wyjaśnia cytowany przez PDŁ Paweł Zajchowski z kancelarii prawnej Eventus.

Spółka tłumaczy, że klienci nie zostali poinformowani z powodu pośpiechu, ponieważ do końca roku musi być wymienionych 1300 liczników. Jednocześnie zapewniają, że kontroli poprzedzającej wymianę liczników nie było, a informacja o niej w piśmie do klientów to efekt błędu pracownika.

Źródło: Polska Dziennik Łódzki