Puma, jeden z liderów wśród producentów obuwia i odzieży sportowej, wkracza na rynek smartphone’ów ze swoim ekologicznym modelem, zasilanym energią słoneczną. 

Telefon powstał przy współpracy z firmą Sagem Wireless of France. Model posiada również własną stronę internetową. Kluczem do sukcesu urządzenia ma być zainstalowany w tylnej obudowie panel fotowoltaiczny oraz funkcja eco-metering (miernik ekologiczności) wyświetlająca jak dużo energii jest oszczędzanej.

Telefon wyposażono w ekran o przekątnej 2,8″, kamerę o rozdzielczości 3,2 Mpx oraz kamerę do rozmów o rozdzielczości VGA (640x480px). Początkowo cena telefonu ma wynosić 399€. Pomimo wysokiej ceny telefon z pewnością bedzie cieszył się dużym zainteresowaniem wśród fanatyków sportu.

Pozytywny jest fakt, że telefon nie jest reklamowany jako typowy telefon “ekologoczny”. Prezentowany w kampanii produkt to typowy smartphone o szerokiej gamie funkcjonalności wzbogacony o przyjazną środowisku technologię, dzięki której ma się wydłużyć jego czas pracy na baterii.

Eko-właściwości:

  • wysyłany w ekologicznych opakowaniach,
  • Zainstalowany panel słoneczny w tylnej części obudowy, wystawiony na 1 godzinę na światło słoneczne pozwoli na wysłanie 30 sms’ów lub słuchanie muzyki w formacie MP3 przez 90 minut,
  • eko-miernik w czasie rzeczywistym zlicza ile rozmów telefonicznych i wiadomości tekstowych zostało nawiązanych/wysłanych przy wykorzystaniu energii słonecznej

greenlivingideas.com