Zdaniem dr Adamczak, innowatorzy powinni zwrócić uwagę na bezpieczeństwo prawne w obrocie czyli konieczność zapewnienia ochrony patentowej dla rozwiązań i innowacji technicznych. To jest podstawa rozwoju innowacyjnej gospodarki – korzystanie z instrumentów prawnych jakie dają systemy patentowe w kraju i zagranicą – uważa. 
Jak przekonuje prezes, nie ma takiego etapu edukacji, który byłby zbyt wczesny na wprowadzenie tematyki ochrony dóbr intelektualnych.
"Należy uczyć na ten temat nawet dzieci w przedszkolu poprzez zabawę. Dzieci często mają świetne pomysły, które po stosownym dopracowaniu mogą być z powodzeniem chronione. Tym bardziej uczniowie oraz studenci powinni mieć przynajmniej podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, gdyż będą w wielu przypadkach są lub będą nie tylko użytkownikami, lecz również twórcami nowych rozwiązań podlegających ochronie"- uważa dr Adamczak.
Dodaje, że na etapie prowadzenia działalności gospodarczej świadomość znaczenia ochrony własności intelektualnej powinna być już odpowiednio ukształtowana i skutkować trafnością podejmowanych decyzji biznesowych.
Jej wieloletnie doświadczenia w zakresie upowszechniania tych zagadnień w środowisku studenckim pokazują, że temat ochrony pomysłów i wiedzy spotyka się z zainteresowaniem. Dlatego – zapowiada – już wkrótce przedmiot "ochrona własności intelektualnej" będzie obowiązkowym na każdej niemal uczelni. Obecnie prowadzony jest pilotaż tego projektu.
W niektórych uczelniach na pierwszym roku studiów wprowadzono 4-godzinny wykład, obejmujący zagadnienia wstępne w zakresie ochrony własności intelektualnej, ze szczególnym zaakcentowaniem warunków ochrony własnej kreatywności i innowacyjności. Program wykładu obejmuje także kwestie dozwolonego użytku cudzej własności intelektualnej, plagiatu oraz piractwa intelektualnego.
W toku studiów licencjackich obowiązkowy będzie cykl zajęć w wymiarze 15-godzinnym, przybliżający szczegółowo zagadnienia ochrony prawno-autorskiej oraz poszczególnych przedmiotów własności przemysłowej.
Na studiach magisterskich, w kolejnym 15-godzinnym cyklu zajęć, zagadnienia będą już profilowane – dla studentów uczelni technicznych pod kątem badań patentowych oraz umiejętności zawierania umów związanych z transferem technologii, dla studentów kierunków humanistycznych z akcentem na zagadnienia prawno-autorskie, zaś dla ekonomistów – z naciskiem na kwestię wyceny wartości niematerialnych i prawnych oraz zarządzania nimi.
W ten sposób studenci uzyskają bazową wiedzę, niezbędną każdemu uczestnikowi życia społecznego i gospodarczego. Niezależnie trwają prace nad przygotowaniem studiów magisterskich w zakresie zarządzania własnością intelektualną. KOL