Dwie grupy konsumentów wezwały FTC (Federalną Komisję Handlu) do blokowania przeszukiwania internetu po tym jak Google zaproponował właścicielom agencji reklamowej AdMob jej wykup.

We Wspólnym piśmie Consumer Watchdog i Center for Digital Democracy (CDD) oświadczają sprzeciw przejęcia AdMob’a przez Google’a a jako powód podają troskę o ochronę prywatności i brak zaufania.

Po tymm FTC stara się pozyskać więcej informacji na temat oferty, opiewającej na sumę 750mln$.

"Zezwolenie na rozbudowę reklam mobilnych poprzez połączenie tych dwóch liderów rynku bez konieczności gwarancji ochrony prywatności i stanowi poważne zagrożenie dla konsumentów"

Paul Feng, kierownik grupy produktów w Google, powiedział w blogu w zeszłym tygodniu, że Google otrzymało "drugi wniosek" o udzielenie informacji z FTC o nabyciu AdMob.

Google ma nadzieję, że nabycie AdMob pomoże efektywnie rozszerzać zakres reklamy internetowej w dynamicznie rozwijającym się świecie urządzeń mobilnych.

Artur Kulikowski
www.physorg.com