Autobusy Sinautec Automobile Technologies oraz jego chińskiego partnera, Shanghai Aowei Technology Development Company już od trzech lat pracują na obrzeżach Shanghai`u.
Za zasilanie autobusu odpowiada ultrakondensator, rodzaj kondensatora elektrolitycznego o konstrukcji umożliwiającej uzyskanie niezwykle dużej, w porównaniu do powszechnie stosowanych kondensatorów, pojemności elektrycznej rzędu kilku tysięcy faradów. Pojemność tego kondensatora wynosi zaledwie 5% pojemności zwykłego akumulatora li-ion ale rekompensowane jest to ultra-krótkim czasem ładowania. Ponadto kondensator odporny jest na utratę właściwości wraz z wielokrotnymi cyklami rozładowania i ładowania, przy jednocześnie wysokiej sprawności cyklu wynoszącej 95-99%. Zmienna wartość napięcia, spadająca wykładniczo przy rozładowywaniu kondensatora wymusza użycie układu przekształtnika energoelektrycznego.
Ze względu na swoje ograniczenia wprowadzenie tej technologii do powszechnego użytku nie jest jeszcze możliwe, mały zasięg wynoszący kilkanaście kilometrów, spadający dodatkowo o ok 33% w przypadku użycia klimatyzacji wymuszałby do częstego rozstawienia stacji ładujących. Dodatkowo autobus odzyskuje część energii z hamowania. Dzięki temu zużywa do 40% mniej energii w porównaniu do klasycznego trolejbusu.
W ciągu 12 lat pracy, bo tyle wynosi średni cykl autobusu miejskiego jedna maszyna pozwoliłaby na oszczędności rzędu 200 000USD.
Prowadzone są prace nad zwiększeniem zasięgu do 30km co będzie bliższe wizji wprowadzenia autobusów do powszechnego użytku