Nowy pojazd drogowo-szynowy MWMB służy m.in. do wkolejania tramwajów po wypadnięciu z szyn lub holowania uszkodzonych wagonów.

Nowy pojazd drogowo-szynowy MWMB służy m.in. do wkolejania tramwajów po wypadnięciu z szyn lub holowania uszkodzonych wagonów.

Małopolska Wytwórnia Maszyn Brzesko Sp. z o.o., producent pojazdów specjalistycznych i maszyn zaprezentowała w ostatnim czasie, nowy produkt: pojazd drogowo-szynowy przeznaczony do obsługi technicznej trakcji pojazdów szynowych. Do zakresu jego możliwości wchodzą m.in.: wkolejanie tramwajów po wypadnięciu z szyn lub holowanie uszkodzonych wagonów.

Pojazd wykonany jest na podwoziu IVECO Trakker AD380T41o dopuszczalnej masie całko witej 26 ton (). Nowy pojazd MWM Brzesko został oznaczony symbolem DS-1. Wyposażony jest w szynowe wózki jezdne, umożliwiające jazdę po torach z prędkością do 10 km/godz.

Do napędu wózków jezdnych zastosowano hydrostatyczny układu jazdy typu otwartego.

Układ napędowy zbudowano przy współpracy i na komponentach hydraulicznych firmy Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Istotną zaletą zastosowanego napędu hydrostatycznego jest możliwość przenoszenia dużej mocy w układzie napędowym przy niewielkich gabarytach elementów hydraulicznych.

 Schemat ideowy hydrostatycznego układu jazdy pojazdu szynowego DS1

Schemat ideowy hydrostatycznego układu jazdy pojazdu szynowego DS1

 

Głównymi elementami układu hydraulicznego są: pompa wielotłokowa osiowa o zmiennej wydajności z regulatorem typu „load sensing” (LS), charakteryzująca się kompaktową budowa, o ciśnieniu roboczym 350 bar, a maksymalnym 400 bar z możliwością montowania na przystawce odbioru mocy oraz silniki wielotłokowo- promieniowe typu MCR5 D380 bezpośrednio przenoszące napęd na koła jezdne, wyposażone w hamulce postojowe oraz czujniki prędkości obrotowej.

Nowy pojazd drogowo-szynowy MWMB służy m.in. do wkolejania tramwajów po wypadnięciu z szyn lub holowania uszkodzonych wagonów.