Dzisiejsi klienci wymagają od rozwiązań napędowych coraz wyższej efektywności sprawności. Inwestowanie w rozwiązania o wysokiej efektywności dają szybki zwrot zainwestowanych środków, zwłaszcza w przypadku rozwiązań dużych mocy. W odpowiedzi na te wymagania przetwornice częstotliwości VLT® firmy Danfoss zaliczane do najbardziej wydajnych napędów w przemyśle stały się jeszcze wydajniejsze i konkurencyjne.
Rozmiary nowych obudów typu D zostały zmniejszone nawet o 68%, co pozwala zaoszczędzić na zajmowanej przestrzeni zarówno w pomieszczeniach sterowni i szafach sterowniczych, jak i przy montażu ściennym.
Nowa wersja obudowy o stopniu ochrony IP20 została zoptymalizowana pod kątem zabudowy w szafie, dodatkowo nadal wykorzystywana jest koncepcja tylnego kanału chłodzącego. Tylny kanał chłodzący odprowadza nawet 90% powietrza z wnętrza napędu usuwając 90% ciepła wytwarzanego przez napęd (poprzednie wersje usuwały 85%).
Kompaktowa, wydajna konstrukcja to efekt innowacyjnego zarządzania ciepłem. Zastosowana w napędach VLT® nowa obudowa D wymaga mniejszej powierzchni zabudowy niż dotychczasowe modele, które i tak należały do najmniejszych w swojej klasie. Dzięki temu zapewniają też większą elastyczność instalacyjna przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów instalacji. Nowe obudowy D są dostępne na tych samych platformach jak dotychczasowe, czyli:
- Napędy FC 302 AutomationDrive do wykorzystywania w wymagających zastosowaniach przemysłowych
 - Napędy FC 202 AQUA Drive do wykorzystywania w zastosowaniach wodnych, wodnościekowych i kanalizacyjnych (a także innych zastosowaniach z użyciem pomp)
 - Napędy FC 102 HVAC Drive do wykorzystywania w zastosowaniach grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (HVAC) oraz w przemyśle chłodniczym.
 
Dostępne w nowych obudowach D o stopniu ochrony IP20, IP21 oraz IP54 przetwornice częstotliwości wykorzystują tą samą nagradzaną wspólną platformę sterowniczą oraz lokalny panel sterowania (LCP).
| Cecha | Korzyści | 
| Mniejsze wymiary | Zmniejszenie wymiarów nawet o 68%. Dzięki nowej obudowie D napędy zajmują mniej miejsca, co pozwala zaoszczędzić zarówno na przestrzeni, jak i na kosztach. | 
| Wyższa sprawność | Wyższa sprawność prowadzi do zmniejszenia kosztów operacyjnych, co obniza koszty całkowite w ciagu całego okresu eksploatacji przetwornicy częstotliwosci. | 
| Podstawowe opcje wejściowe:  – Bezpieczniki – Wyłączniki sieciowe – Stycznik (nowa opcja) – Rozłącznik (nowa opcja – Wyłącznik sieciowy + stycznik (nowa opcja)  | 
Eliminowana jest koniecznosc użycia panelu, gdy wymagane są tylko podstawowe opcjonalne sygnały wejsciowe, co prowadzi do dalszych oszczędności kosztów i zmniejszonych wymagań, dotyczących potrzebnej przestrzeni. | 
| 
 Identyczna platforma sterownicza oraz lokalny panel sterowania (LCP)  | 
Nie ma konieczności zapoznawania sie z nowymi układami sterowania. Przejscie ze starego napedu na nowy może być dokonane z łatwością. | 
| Klasa szczelności obudowy IP 20 dla napędów instalowanych w szafach sterowniczych | Stopień ochrony IP 20 zapewnia większebezpieczenstwo | 
| Opcjonalny panel dostępu do radiatora | Umożliwia czyszczenie radiatora, gdy urzadzenie jest instalowane w środowisku zanieczyszczonym i trudnych warunkach | 
| Tylny kanał chłodzacy umożliwia usunięcie z pomieszczenia nawet 90% powietrza chłodzacego | Pozwala na zmniejszenie ilości powietrza wymaganego do klimatyzacji pomieszczenia, redukując tym samym zarówno koszty początkowe, jak i koszty eksploatacji. | 
| 230 V Grzałka antykondensacyjna  (nowa opcja)  | 
Zapobiega kondensacji wewnątrz napędu, redukując tym samym potrzebę ogrzewania całego pomieszczenia | 
Back-channel cooling
| 
 Unikalna konstrukcja wykorzystuje tunelowy kanał tylny do przepuszczania powietrza chłodzącego przez radiatory, przy minimalnej ilości powietrza przechodzącego przez obszar elektroniki. Pozwala to na odprowadzanie 90% strat ciepła bezpośrednio na zewnątrz obudowy, poprawiając niezawodność i przedłużając trwałość urządzenia poprzez znaczne obniżenie wzrostu temperatury i stopnia zanieczyszczenia elementów elektronicznych. Zastosowano stopień szczelności IP 54 pomiędzy tunelem tylnego kanału chłodzącego i obszarem elektroniki napędu VLT® drive.  | 
![]()  | 
