Nissan Leaf jest samochodem o całkiem zadowalających parametrach. Osiąga on 107KM, przyspiesza szybko i cicho oraz jest w stanie osiągnąć 90 mil/h oferując przy tym zasięg 100mil. Posiada wszystkie udogodnienia, które coraz częściej są standardem w nowoczesnych samochodach tj. tempomat, klimatyzacja,system stereo sound, nawigację która pokaże najbliższą stację ładowania.
Leaf posiada także wbudowaną ładowarkę z zegarem, który pomaga zdecydować czy samochód jest już naładowany. Większość właścicieli oczekuje, że 24kWh akumulatory da się naładować w pełni przez noc, jednak pełen cykl ładowania akumulatora zajmuje 16 godzin przy napięciach dostępnych w USA, ale szybkie publiczne stacje ładowania pozwolą skrócić ten proces do 30 minut.

Toyota ogłosiła swój plan na przyszłość polegający na wpuszczeniu na rynek znacznej liczby hybrydowych Priusów pod koniec 2011r. Jego zasięg ma wynosić 7krotnie mniej niż Leaf’a (tylko 14,5mili) ale samochody różni to, że Toyota nie jest w pełni elektryczna. Toyota twierdzi, że Prius będzie bardzo oszczędny i osiągnie zasięg 234mpg (miles per galon) i oczywiście czas pełnego ładowania będzie znacznie szybszy niż w Leaf’ie ponieważ akumulatory mają tylko 5m2kWh.
Nissan będzie przyjmował zamówienia na Leaf’s od wiosny 2010. Cena samochodu dla klienta detalicznego jest szacowana na 32000$. Hybryda Toyoty pojawić się ma w 2011 roku na poziomie 30000$/sztukę. Tesla już posiada samochody elektryczne z zasięgiem 313mil, firmy takie jak Ford i Mistubishi również planują poszerzyć swoją ofertę o takie samochody.
Warto wspomnieć że samochody elektryczne mają zerowy poziom emisji za co w USA mają prawo do ulgi podatkowej nawet d o7500$.
autor:Artur Kulikowski
physorg.com