"Naszą misją, od samego początku istnienia konferencji, jest inspirowanie studentów do szukania efektywnych rozwiązań biznesowych. Staramy się wskazywać najnowsze trendy w branży IT, demaskować mity z nią związane oraz pokazać, że rozwiązania informatyczne są doskonałym, a w obecnych czasach wręcz niezbędnym, narzędziem w rękach przyszłych managerów i właścicieli firm" – powiedział PAP Piotr Kośla, koordynator Inspiring SoluTions 3.0. 
Dodał, że konferencja jest skierowana przede wszystkim do osób studiujących na kierunkach ekonomicznych. "W tym roku odwiedzą nas studenci z takich uczelni jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu oraz Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Oczywiście największa liczba uczestników to studenci ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Mile widziane są także osoby studiujące na zupełnie innych kierunkach" – zapowiedział.
Udział w konferencji jest nieodpłatny.
Spotkanie podzielono na trzy tematy główne: środa (24 marca) będzie poświęcona e-commerce; czwartek (25 marca) – innowacjom, a piątek (26 marca) – Business Inteligence. Zaplanowano również panele dyskusyjne i losowanie wśród ich uczestników trzech iPodów Shuffle 5GEN. W tym roku oprócz warsztatów (każdego dnia po trzy) zorganizowano też case studies, czyli studia przypadków.
Jak zapowiadają organizatorzy, uczestnicy nie muszą brać udziału w całej konferencji – mogą sobie wybrać dni i case studies, które ich najbardziej interesują. Taka dowolność pozwala studentom na oszczędność czasu i skupienie się na najciekawszych dla nich zagadnieniach.
W trakcie konferencji zostaną także ogłoszone wyniki Konkursu IS 3.0. Zadaniem jego uczestników było rozwiązanie jednego z case study: E-Commerce z K2 Internet, Business Intelligence z Oracle, Innowacje z ARBO Interactive. Finaliści zaprezentują swoje rozwiązania w formie prezentacji.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i prezydent Warszawy.
PAP – Nauka w Polsce, Małgorzata Nowak