Skojarzenia
Dobrze, aby adres Twojej strony był powiązany z jej charakterem. Nie może być tak, że domena składa się z przypadkowych słów, czy wyrażeń, jakie sugerują potencjalnemu odbiorcy witryny coś zupełnie innego niż to, co na serwisie faktycznie się znajduje. Kompletna bezmyślność w zakresie wyboru domeny jest równoznaczna z brakiem poszanowania czytelników, a także nierzadko łączona z celowym wprowadzaniem w błąd. Niekiedy przyszli właściciele stron www szukają nazw domenowych, które są po prostu popularne, na topie, więc przyniosłyby ich witrynom dużo pożądanych wejść. I ok, nawet jeśli takim trikiem marketingowym uda nam się ściągnąć internautów, którzy klikną w nasz adres i zostaną przekierowani na naszą stronę www, co to daje? Przecież docelowo nie tego oni szukają i od razu zrezygnują z lektury treści, frustrując się, że niepotrzebnie poświęcili czas na coś kompletnie nieprzydatnego i niezgodnego z ich zapytaniem. Warto więc dobierać tak domeny, aby kojarzyły się przynajmniej trochę z branżą w jakiej działamy, z produktami, które proponujemy, czy ofertą jaką przedstawiamy internautom. W tym celu warto jest korzystać z wyszukiwarek wolnych domen, które zupełnie bezpłatnie dostępne są na stronach znanych marek typu Hekko. Można wpisać słowo kluczowe, a po zaledwie jednym kliknięciu myszką, w parę sekund ładuje się mnóstwo rozmaitych wariantów kombinacji nazw domenowych zawierających tag, jaki nas interesuje. Łatwiej i wygodniej być nie może, a kiedy spośród ogromu dostępnych możliwości wybierzemy tę jedną konkretną nazwę, eksperci Hekko czy innej podobnej w swej działalności firmy, zajmą się procesem rejestracji domeny.
Minimalizm
Obce wyrazy, nowomowa, długie i zawiłe określenia, szczególnie oryginalne wyrażenia – to wszystko stanowi najczęstsze błędy popełniane przez laików w dziedzinie doboru domen. Nie ma sensu grubo przesadzać z kreatywnością, bo przecież w przypadku kształtowania adresu www zupełnie nie o to chodzi. Zamiast decydować się na fantazyjne i trudne do zapamiętania domeny, koniecznie sprawdź proste i minimalistyczne nazwy – być może są wolne. Postaw się na miejscu statystycznego Kowalskiego, który wcale nie musi biegle władać językiem obcym, czy lubić rozwiązywać szarady, aby w głowie utkwiła mu wymyślna nazwa domenowa, na którą postawiłeś. Generalnie zasada jest taka, że podczas tworzenia adresu www, możemy skorzystać z ponad sześćdziesięciu znaków, ale oczywiście to tylko teoria. W praktyce jak najbardziej nie jest to wskazane, aby wydłużać nazwy domenowe. Im krócej, tym łatwiej w utrwaleniu u odbiorcy, więc zarazem większe prawdopodobieństwo, że potencjalny użytkownik sieci, potrzebując określonych informacji, produktów czy usług, przypomni sobie właśnie o naszej witrynie.